Momen yang hampir mustahil boleh dapat kalau ibu tak ambil guna smartphone

Ini adalah kerana henfon yang paling selalu melekat dengan kita berbanding kamera canggih besar-besar. Kalau bijak, kamera henfon boleh ambil gambar hampir sebaik kamera professional. Cikgu-cikgu di Saiful Nang Academy sendiri dah lama berhabuk kamera canggih besar-besar, nak bawak pun susah kerana kita pulak kena jaga dia, letak dalam kereta kang orang pecah pulak kereta. Henfon ni selit dalam poket jer. Gamba di bawah antar contoh moment yang kita akan rindu bila anak-anak dah besar. Masa sekaranglah sepatutnya kita kumpul memori dan merapatkan hubungan dengan anak-anak.
.
Sambil jalan-jalan di taman, keluarkan sekejap smartphone kita dan rakam gelagat anak-anak di depan kita.
.
Senyuman anak-anak kita ketika berkumpul adalah saat yang paling akan dirindui apabila mereka besar kelak.
.
Dengan cara ambil gambar yang betul, kita akan dapat hasil yang cantik walaupun dekat ke je. 
.
Gambar yang mungkin kita nampak biasa je sekarang, momen-momen inilah yang kita akan rindukan bila anak-anak yang kita jaga dari kecil dah dewasa.
.
Jom ibu-ibu kita belajar cara-cara nak capture saat indah bersama anak -anak sementara mereka membesa. Tak guna fon canggih tapi tak dapat rakam memori dengan anak-anak kita. Belajar cara ambil gambar dan editing menggunakan fon juga. Nanti anak-anak dah besar kita yang rindu.

Related Posts

Bagaimana Ibu-Ibu Dan Suri Rumah Boleh Elakkan Ambil Gambar Blur Gunakan Smartphone
Bagaimana Ibu-Ibu Dan Suri Rumah Boleh Elakkan Ambil Gambar Blur Gunakan Smartphone
Bagaimana ibu-ibu dan suri rumah boleh elakkan ambil gambar blur gunakan smartphone Ibu dan suri rumah yang suka ambi...
Read More
Dispo : Apps Foto Saingan Instagram
Dispo : Apps Foto Saingan Instagram
Sejak lebih dari satu dekad, Instagram dah jadi raja aplikasi foto yang tak ada tandingan sampai sekarang. Dalam Top...
Read More
Gambar Anak Tadika Convo Pelajar Kami Pernah Dibeli Dengan Harga 13 Ribu Pound!
Gambar Anak Tadika Convo Pelajar Kami Pernah Dibeli Dengan Harga 13 Ribu Pound!
Gambar convo anak tadika tersalah ambil, gambar macam blur tapi cantik juga pun boleh company luar negara beli sampai...
Read More